آثار نخستین جشنواره تجسمی اكو به قزاقستان رسید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از موسسه فرهنگی اكو، نمایشگاه آثار منتخب 'نخستین جشنواره تجسمی اكو'، روز گذشته (دوشنبه) با حضور 'حجت‌اله ایوبی' رییس موسسه فرهنگی اكو، جانشین سفیر ایران، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان، 'آلتایف بازار بای' معاون بخش تاریخ و فرهنگی وزارت فرهنگ كشور قزاقستان، 'ویكتوریا شیورینا' رییس موزه هنرهای معاصر آستانه و هنرمندان و اصحاب رسانه این كشور در موزه هنرهای معاصر آستانه در قزاقستان گشایش یافت.

این نمایشگاه دربرگیرنده 180 اثر منتخب از بین 4 هزار اثر رسیده از هنرمندان بیش از 30 كشور جهان در رشته‌های كاریكاتور، پوستر و عكس است و شهر آستانه قزاقستان پس از پاریس دومین میزبان آثار نخستین جشنواره تجسمی اكو است.

'ویكتورونا شیورینا' رییس موزه هنرهای معاصر آستانه، در مراسم گشایش این نمایشگاه، با اشاره به اهمیت جشنواره جهانی نوروزی اكو و ارزش آثار ارائه شده، تاكید كرد: برگزاری این جشنواره در نزدیكی ملت‌ها بسیار موثر است.

وی در ادامه از تلاش‌های موسسه فرهنگی اكو و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان برای فراهم كردن زمینه برگزاری این جشنواره تشكر و قدردانی كرد.

ایوبی رییس موسسه اكو هم در این مراسم ،نوروز را فصل مشترك انسان‌ها و به‌خصوص ملت‌های منطقه اكو معرفی كرد و گفت: موسسه فرهنگی اكو از فعال‌ترین سازمان‌های فرهنگی منطقه است و تاكنون برنامه‌های گسترده و متنوع فرهنگی در راستای تعامل و ارتباط مردم و هنرمندان كشورهای اكو اجرا كرده است.

وی افزود: تاكنون چهار كشور از كشورهای عضو اكو در این موسسه عضویت كامل دارند و كشور قزاقستان نیز در شرف عضویت كامل و پیوستن به اكوست.

ایوبی اظهار امیدواری كرد كه به زودی مراحل نهایی عضویت این كشور هم فراهم شود تا در آینده شاهد برگزاری برنامه‌های گسترده‌تری از سوی موسسه فرهنگی اكو در این كشور باشیم.

نمایشگاه آثار نخستین جشنواره تجسمی اكو در قزاقستان با استقبال و شگفتی بازدیدكنندگان، هنرمندان و خبرنگاران این كشور روبه‌رو شد.

این نمایشگاه تا دوم اردیبهشت 91 در موزه هنرهای معاصر آستانه برپا خواهد بود و پس از آن به آلماتی پایتخت فرهنگی كشور قزاقستان منتقل می‌شود تا مشتاقان هنر در این شهر نیز بتوانند از این آثار بازدید كنند.

جشن نوروز در كشور قزاقستان از 28 فروردین به مدت پنج روز به صورت عمومی در همه شهرها برگزار می‌شود و پس از آن هر یك از دستگاه‌های دولتی، مراكز علمی و آموزشی به صورت اختصاصی مراسم مفصل نوروزی را برگزار می‌كنند.

آثار منتخب نخستین جشنواره بین‌المللی تجسمی اكو، نوروز 1391 در مقر اصلی یونسكو در پاریس به نمایش درآمد و پس از قزاقستان به دیگر كشورهای اكو سفر خواهد كرد.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: